آیاتایآیاتای، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره
آیینآیین، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره

دخترم آیاتای

ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین!

1390/10/25 19:48
نویسنده : مادر آیاتای
2,052 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان عزیز این مطلب رو من خوندم و دیدم بد نیست برای دلداری ماداریی که حالت تهوع زیاد اذیتشون میکنه بزارمش اینجا. آخه خود من تا آخرین لحظه بارداری ویار شدیدم رو داشتم و کم نبودن روزها و شبهایی که با گریه از خدا خواستم بهم صبر و طاقت بده و خودش بهم کمک کرد چون هیچ دارویی اثر نمی کرد و فقط گاهی با خوردن "کندر" که خودشم خیی تلخه معده م کمی آروم تر می شد که خود کندر هم برای هوش جنین فوق العاده س و من خیلییییی خوردم . البته بیشتر به جنبه درمانیش توجه داشتم .

الان هم احساس می کنم واقعاأ آیاتای ضریب هوشی خوبی داره. به قول اون سریاله "حمل بر خود ستایی نباشه" ، چون لطف سرشار پروردگار بوده و ما بنده ها توش دخالتی نداشتیم.

 

ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین!؟

ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین!؟
به نظر می‌رسد حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری با ترشح هورمونهای مادر در ارتباط است و در نتیجه روی هوش كودك تاثیر می‌گذارد.

منبع : سیمرغ

 

 

 

 

 

 

حالت تهوع و دل آشوبه صبحگاهی در مادران باردار می‌تواند نشانه ضریب هوشی بالای فرزندی باشد كه در راه دارند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر ایرنا نولمن و دستیاران وی در بیمارستان كودكان بیمار در شهر تورنتوی كانادا در مطالعات خود دریافته‌اند: حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نشانه ذكاوت و هوش بالای جنین است. این پژوهشگران روی 120 زن داوطلب كه در گذشته در دوران بارداری خود این حالت تهوع و دل آشوبه صبحگاهی را تجربه كرده بودند، مطالعه و بررسی كردند.

30نفر از این زنان تجربه چندانی در این زمینه نداشتند و خیلی بندرت دچار تهوع می‌شدند اما محققان از باقی زنان درخواست كردند كه شدت حالت تهوع خود را توصیف كنند. پس از آن از كودكان تمام این زنان كه اكنون بین سه تا هفت سال سن داشتند آزمایشات استاندارد تست ضریب هوشی به عمل آوردند.

نتایج این تحقیق كه در مجله «اطفال» به چاپ رسید نشان می‌دهد: مادرانی كه در زمان بارداری حالت استفراغ و تهوع داشتند اغلب كودكانشان در تست‌ها نمرات بالاتری كسب می‌كردند. به نظر می‌رسد حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری با ترشح هورمونهای مادر در ارتباط است و در نتیجه روی هوش كودك تاثیر می‌گذارد.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

فریماه جون
22 دی 90 12:32
چه مطلب جالبی. ممنون. فرنازم در مورد بارداریه تارا همینو میگفت و ارتباطش زیاده. پس ایشاله همه مادرها کلی حالت تهوع داشته باشن. من و مهدی که فکر کنم باهم این حالتو خواهیم داشت. میدونی که؟
فریماه جون
22 دی 90 12:36
مادر خانمی یه پست آیاتای واتاقش بذار.جالبه ها هم دوستاش میبینن وهم خودش عکسای اتاق اولیشو میبینه.وای من کلی ایده دارم ولی کنارم نیست.کاش نزدیکتربودیم


کاش خواهر.. حتمأ میزارم. سر فرصت .خیلی کار خونه زیاده، آیاتایم یاد گرفته تا یکی رد میشه دستاش درازه که منو بغل کنید. یا میشینم پیشش بهش غذابدم هی دستاشو آوزیون من میکنه و منو میکشه که بیاد بغلم بشینه. سر پیری و معرکه گیریه، حالا داره بغلی میشه.



بابای آروین جان
22 دی 90 17:34
باسلام ممنون از اظهار لطفتون با افتخار شمارو لینک کردم
فریماه جون
22 دی 90 22:05
شما که دختر گلی به این آرومی دارید.نازی همش میخوابه یا آواز میخونه کلی هم شادت میکنه.آقای پدر هم که دوباره برگشته به دوران اقماری همش توماموریته.غذا هم که نمیخوای درست کنی.پس همش بعد ازظهرها دخمر گلموبغل کن وبیا تو وبش.عزیزم نکنه دستاشوردکنی ها.
مامان ترنم
27 اردیبهشت 91 1:41
چه با مزه ای کاش زود تر می خوندم این مطلب و شاید کمتر اذیت میشدم .راستی می دونستی کندر شیطون هم می کنه ,من هم کلی خوردم خدا به دادمون برسه ,روی ترنم که داره کم کم اثرش و نشون میده .