آیاتایآیاتای، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره
آیینآیین، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 9 روز سن داره

دخترم آیاتای

فرهنگ لغت آیاتایی 1

1392/5/21 10:53
نویسنده : مادر آیاتای
603 بازدید
اشتراک گذاری

 

 " ایتاخ "= اتاق

" ایباره "= دوباره

" تللد " = تولد

" سییدیم اونمون" = رسیدیم خونمون

" ایلی دوست دالم" = خیلی دوست دارم

" آیاتایی "= آیاتای

" عدیدم "= عزیزم

" آله نبنم" = خاله شبنم

" موهام الاب شده "= موهام خراب شده

" تش مییام"= کش مو

" بلیم"= بریم

" عسولی"= عروسی

" کپش" = کفش

" هواپا "= هواپیما

"آموش"= خاموش

"ببشته"= فرشته

" نینا"= سینا

" ننانِه "= فرزانه

 

ادامه نوشت توسط مادر آیاتای:

"بلیم بیلون" = بریم بیرون

"سوسوره" = سرسره

"مسما" = دستمال

"ادا" = غذا

"انونه" = هندونه

"پخک" = پفک

"بخیرم" = بریزم

"چیپ" = چیپس

"اوردم" = خوردم - "بخورم" رو اما درست میگی

"کار" = سرکار

"شکت" = شرکت

"مهد تودَ " = مهد کودک

"تَتَتُر" = تشکر

"مننون" = ممنون

"دودُر" = دکتر

"دالو" = دارو

"دختل" / "پسل"= دختر / پسر

"ایپد" = آیپد

"دوشی" = گوشی

"مییام" = موهام

"شیرتوش" = شیشه شیر

"لیلان" = لیوان

"تاتون" = کارتون

"بیبینم" = ببینم

"تویزون" = تلویزیون

 

فعلا همینها رو یادمه. بعدا بهش اضافه میکنم. تشکر زیاد هم داریم از فریماه جون خودمون که یه دونه اس.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (29)

مامان سام
21 مرداد 92 1:38
من بخورم تو رو با این زبون شییییییییییییییییرینت


عمه سونیا
21 مرداد 92 12:11
دخترمون شیرین زبونه دیگه . باز آیاتای جون خوب میگه مث سینای ما اسمو کلا عوض نمیکنه که سونیا رو بگه مینا


هاهاها!! از دست این بچه ها..
arnika
21 مرداد 92 13:55
شیرتوش" = شیشه شیر
be nazare man shirtush kheili kalameye jalebtarie
kheili ba mazzeh bood


درواقع داره معنیش رو میگه. یا به عبارتی کاربردش رو.
z
21 مرداد 92 20:42
خیلی خوب بود فرزانه جون. سعی کردم تصورش کنم که این کلماتو میگه! خیلی شیرین بود، بهت حسودیم شد!!!!!!


فدات زهرا جون، چه جالب دقيقا تو ساعتي كه كامنت گذاشتي داشتيم در موردت صحبت ميكرديم.ذكر خيرت بود البته..
z
22 مرداد 92 17:26
فداتون شم! من دوست دارم اگه اومدین تهران خبرم کنین بیام اون جیگرو درسته قورت بدم! البته دیدن شما دوستای قدیمی که جای خود داره.


خدا نکنه. باشه حتما زهرا جون. ما هم از دیدن شما خوشحال میشیم.
مانی محیا
23 مرداد 92 11:30
طالبی درست متوجه شدم؟؟ فرزانه رو تقریبا ننه صدا میکنه؟؟ننایه؟؟ خیلی باحاله. مهرناز و مرجان میرن تو وبلاگش و قربون صدقش میرن


آره میگه نَنّانّه. اینایی که بالای دو تا نون دوم و سوم نوشتم تشدید هستن. قربونشون. خودشون نازن.
فریماه جون
23 مرداد 92 13:36
خواهش میکنم. کاری نبود.
چه لغات جالبی نوشتی. تو مطالب وب تا حالا نگفته بودی. مسما" و "شیر توش" جالب بودن بسیار.


مرسی به هرحال. تازه چندتای دیگه هم هست که بزودی مینویسم..
متین مامی ایلیا
25 مرداد 92 19:00
الهییییییییییییییییییییییییییییی شیرین زبونم


صونا
25 مرداد 92 20:15
وااااااااااای ببین عشق من چقدر بزرگ شده حرف میزنه
البته قبول نیست من فایل صوتی میخوام نصویری هم باشه که چه بهتتتتر

عزیزم دیشب یه فیلم توووووپ ازش گرفتم که برای شما و فریماه جون و خواهرم اینا ایمیل کنم اما حجمش چون فول اچ دی بود شد 735 مگ. حالا دنبال راهی هستم برای پایین آوردن حجمش. اگه شد که میفرستم و یه تیکه هاییش رو اینجام میزارم.
مامان ترنم
25 مرداد 92 21:42
سلام فرزانه جون .کلی خندیم باورت نمیشه که تفریبا همه تلفظاش مثل ترنم سر فرصت بر می گردم و کامل می خونم الان با مبایلم تو مسافرت
لازم شد همدیگه رو خیلی زود ببینیم و با این عروسکا کلی خوش بگذرونیم


سلام مریم جون. به هرحال هر دو بچه کیشن و توی یه مهد دارن بزرگ میشن.انشاله.فدای تو.
mAhyA
27 مرداد 92 13:24
عزیزمممم شیرین زبون
صونا
28 مرداد 92 1:22
خیلییییییییییییییییییییییییییی خوبه
پس منتظرم


صونا
28 مرداد 92 1:25
فرزانه جون فیلمش رو بذار تو youtube خییییلی جالب میشه فکرکنم
نظرت؟


حتما امتحان میکنم. میگم که حجمش مشکل داره..مرسی از پیشنهادت.
خاله نرگس
29 مرداد 92 23:33
وای یعنی من عاشق حرف زدنتم ها. خیلی بامزه می گی همرو. فدات بشم من


خدا نکنه خاله جون. ساینا جونمو ببوسید.
فریماه جون
30 مرداد 92 15:45
دیگه دارم قاط میزنم ها!!!!!عکسسسسسس بذار از دخترمون. برنامه جدید واسه همین بود دیگه. بجایی که مشغول درستیدن اون لازانیا واسه شام بشی و سنگین بخوابید عکس بذار.واله بقرعااااان.راستی عکس بازیهای فکری هم بذار. ببینیم چیه. چند روز دیگه میخوایم بریم شیراز بخرم.بووووووووس برای دختری و مامانش.


سلام عزیزم. ببخشید نبودیم. زودی میذارم پست جدید رو.دیگه باید فرهنگ جملات آیاتایی بذارم.
متین مامی ایلیا
31 مرداد 92 2:46
خصوصی عزیزم


مرسی متین جون.
متین مامی ایلیا
31 مرداد 92 2:46
iliya9063
محيا كوچولو
31 مرداد 92 15:57
سلام خاله خوبين؟ ماشاله آياتاي عسلي چه شيرين زبون شده و چه عكساي خوشگلي از گذاشتين


ممنون محیا کوچولوی ناز.
مامان سونیا
31 مرداد 92 20:57
چه فرهنگ لغات جالبی
مخصوصا شیرتوش
ماشالله به دختر این شیرین زبون و با نمک


آبجی حنانه
4 شهریور 92 13:19
سلام حالتون خوبه ؟!
چه خبرا ؟!
کم پیدا شدید ؟!
این ورا تشریف نمیارید ؟!

سلام از ماست. میایم خدمتتون. نبودیم.
مهران
10 شهریور 92 13:26
آدم بیکار و الکی خوش به تو میگن .
مامان جوجه طلا
11 شهریور 92 1:04
ای جانم حس میکنم که چقدر حرف زدنش شیرینه .


بله خیلی عالیه. الان دیگه جمله های کامل و مفصل میگه و البته خیلی بادقت و با آرامش بیان میکنه که بزودی مینویسم براش..
مامان جوجه طلا
12 شهریور 92 15:58
مرسی از رمز


خواهش میکنم.
تارا مومنی
13 شهریور 92 12:47
سلام فرزانه جون من تارا هستم دختر علی وفرناز خواهر پاشا به ایاتای سلام برسون


سلام عزیزدلم. مگه میشه من شما رو نشناسم عشقم؟ یادته که من چقدر دوستت دارم؟ مواظب خودت باش عزیزکم.
سونیا
14 شهریور 92 9:10
سلام خوبید؟آیاتای جونم خوبی؟فرزانه خانم زیارت قبول


سلام عزیزم. ممنون سونیا جون.
تارا مومنی
14 شهریور 92 16:51
عزیزمممممممممممممممم ماما باباتو عذیت نکنی یا


مرسی تارا جووووون. عشقی خودت.
مامان سونیا
15 شهریور 92 19:42
من از تو گلبنی بهتر ندیدم / ز تو باغ گلی خوشتر ندیدم

میان این همه گلهای عالم / گلی خوشبوتر از دختر ندیدم . . .

روز دختربر آیاتای جون مبارک



بسیار سپاسگزارم. و همینطور روز دختر گلتون سونیا جونم مبارکه.
آبجی حنانه
17 شهریور 92 10:18
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
وای دلمون براتون تنگ شده بود مامانی


سلام دختر خوب. مرسی عزیزم.
مسی
3 مهر 92 11:03
فرزانه جوون ببخش دیشب با گوشی برات کامنت گذاشتم فقط خواستم بدونی کامنت پر از لطف تو رو خوندم ، عزیزم من نباید دیگه بنویسم ، واسه همین ادرس دیگه ای ندارم ، خیلی ممنونم که همراه من بودید شماره کارت برای فطریه ها یا نذر و صدقه همیشه هست
6037-6910-8942-7439
به اسم پویا مهاجرانی شاد ، بانک صادرات هست ، فکر کنم مبلغ فطریه ها نفری 30 تومن بود ولی خیلی هم مطمئن نیستم اینو یکی از بچه ها گفت
هزار ماشاله چه قدر فرشته خوشگلی داری حرفهاش هم خیلی خوشمزه بود امروز تونستم این پست و بخونم خیلی بامزه ست ببوسش برام
ارزوی سلامتی و شادی و ارامش برای هر سه تاتون دارم. بازم ممنونم


ممنون مسی جان که اومدی پیشمون. و ممنون از بابت شماره کارت. میخواستم شماره رمز های وبلاگ آیاتای رو بدم بهتون ولی آدرس نداری نشد. میام همون وب قبلی که نمینویسی توش برات رمز ها رو میزارم. مبلغ فطریه رو هم میپرسم و میریزم به کارت. خیلی خیلی لطف کردی عزیزم. دوستت دارم.